Blogger Templates

AsSaLaMuAlAiKuM

NAMA SAYA SITI NUR HANNANI :)

Wednesday, 28 December 2011

lirik lagu hafiz 'UNTUK KAMU'

Raut wajah...Mendamaikan...
Dan sesuci..Selembut hatimu..
Sinar mata...Mempersona...
Bagai gugur seluruh jantungku...

Aku Ingin engkau tahu...
Cinta aku satu...
Tercipta buat dirimu..
Hanya... Untuk kamu...

Huuu....Huuu...Huuu....
Huuu....Huuu...Huuu...

Aku ingin engkau tahu..
Cinta aku satu.....
Tercipta buat dirimu...
Hanya untuk kamu....

Saturday, 24 December 2011

= LiFe BeFoRe CoMpUtEr =

-Window was a square hole in a
room.

-Application was something
written in paper.

-Mouse was an animal.

-Keyboard was a Piano.

-File was an important office
material.

-Hard Drive was an uncomfortable
road trip.

-Cut was done with Knife n Paste
was done with Glue.

-Web was spider's home.

-Virus was flu.

-Apple and Blackberry were just
fruits.

-We couldn't "UNDO" anything we
have done. :D
Wahai GADIS, apabila KAMU BERKAWAN dengan INSAN bergelar LELAKI, Ingatlah! Ada dua pilihan yang terbentang, iaitu:

Pertama ~> Kamu menjadi seperti kelapa. Mudah diperoleh, diparut, diperah, diambil santannya. Selepas itu? Hampasnya di buan...g.

Kedua ~> Kamu menjadi seperti mutiara. Berada di dasar lautan. Tersimpan rapi. Dilindungi kulit. Bukan senang dilihat, apatah lagi mendapatkannya. Hanya orang terpilih yang bertuah dapat memilikinya.
ORANG yang paling CEPAT dalam MINTA MAAF
adalah 'ORANG YANG PALING BERANI'..

ORANG yang paling CEPAT meMAAFkan adalah
'ORANG YANG PALING KUAT'...dan

ORANG yang paling CEPATmeLUPAkan
KESALAHAN orang lain adalah 'ORANG YANG
PALING BAHAGIA

kelebihan AL QURAN

Surah Al-Fatihah dapat memadam kemurkaan Allah SWT.
۞ Surah Yasin dapat menghilangkan rasa dahaga atau kehausan pada hari Kiamat.
۞ Surah Dukhan dapat membantu kita ketika menghadapi ujian Allah SWT pada hari kiamat.
۞ Surah Al-Waqi’ah dapat melindungi kita daripada ditimpa kesusahan atau fakir.
 Surah Al-Mulk dapat meringankan azab di dalam kubur.
۞ Surah Al-Kauthar dapat merelaikan segala perbalahan.
۞ Surah Al-Kafirun dapat menghalang kita daripada menjadi kafir ketika menghadapi kematian.
۞ Surah Al-Ikhlas dapat melindungi kita daripada menjadi golongan munafiq.
۞ Surah Al-Falq dapat menghapuskan perasaan hasad dengki.
۞ Surah An-Nas dapat melindungi kita daripada ditimpa penyakit was-was.
Seterusnya, bagi menangani Syaitan Durjana, dikatakan juga:-
۞ Ketika anda membawa AL-QURAN, respon syaitan ialah biasa saja, tengok je...
۞ Ketika anda membukanya, syaitan mula curiga.
۞ Ketika anda membacanya, syaitan mula gelisah.
۞ Ketika anda memahaminya, dia mula kejang.
۞ Ketika anda mengamalkan AL-QURAN, dalam kehidupan setiap hari, dia stroke....Teruskan membaca AL-QURAN dan mengamalkannya agar syaitan terus stroke.

SO RJIN2LAAA BACA QURAN YE ;)

Thursday, 22 December 2011

nak share ckit :)

Dari Abu Hurairah r.a katanya Rasulullah SAW bersabda:“Kita (umat Muhammad) adalah yang terakhir (datang ke dunia) tetapi yang terdahulu (diadili) pada hari kiamat. Kita adalah yang paling dahulu masuk syurga, padahal mereka diberi kitab lebih dahulu daripada kita sedangkan kita sesudah mereka. Kita diberikan petunjuk oleh Allah akan kebenaran yang mereka perselisihkan itu yang Allah telah tunjukkan kepada kita iaitu Hari Jumaat. Maka hari ini (Jumaat) adalah untuk kita. Besok (Sabtu) untuk kaum Yahudi dan lusa (Ahad) untuk kaum Nasrani. “ :)

:) :) :)

Besi itu kuat, tetapi api mampu mencairkannya...
Api itu kuat, tetapi air mampu memadamnya...
Air itu kuat, tetapi awan mampu menyejatnya...
Awan itu kuat, tetapi angin mampu membawanya...
Angin itu kuat, tetapi bukit mampu menghalangnya...
Bukit itu kuat, tetapi manusia mampu menghancurkannya...
Manusia itu kuat, tetapi nafsu mampu menundukkannya...
Nafsu itu kuat, tetapi iman mampu mengatasinya...

Wednesday, 21 December 2011

adOiHHH

weyh3!!!skolah nak bka dah...cpat gla msa blalu...rsa mcm bru kmarin ja cuti...huhuhu..dahla taun dpan PMR!!sapa kat sini amek PMR gak angkat tngan!!heheh :P
TENSIONNNNNNN :0

NaK TnyA cKIt NeYH....

AWAT org pompoan ska dedahkan aurat...
sdangkan depa tahu yg ALLAH melaknat org yg mlanggar printahNYA
DAN kenapa kbnyakkan org xska klau ada org TEGUR ksilapan dia??
sdangkan mnegur org yg mmbuat ksalahan tu DITUNTUT agama..
ni nak share ckiT


W =wanita
A =akan
N =nampak
I =indah
T =tutup
A =aurat :)